Venetelakka Lindgren Ourit-saarilla
Venetelakka Lindgren Ouritsaarella Hietaniemen edustalla on ainoa niistä monista venetelakoista, joita oli Hietaniemen ja Lapinlahden saarilla vielä 1960-luvun alussa. Lauttasaaren uusi silta rajoitti purjeveneiden kulkua ja Stora Bässen-saarella toiminut HSK joutui etsimään uuden sataman Lauttasaaresta. Hanasaaren voimalan rakentaminen ja lopulta Länsiväylä hävittivät alleen useimmat saaret. Siellä ovat asfaltin alla Stora Bässen, Lilla Bässen, Märrholm, Skällarna, Busholm, Uttergrund, Ärtholmen ja muut. Nimet elävät alueella, vaikkei saaria enää olekaan.Ourit ovat sivumalla ja siksi ne ovat säästyneet, kuten Lindgrenin telakkakin.
The Lindgren Boatyard on small islands at Lapviken is the only one still existing of those numerous docks, which untill 1960´s were active in that region. The city expanded to westwards, and islands were covered by asphalt and highway. The Lindgren Boatyard has long traditions and the place is favoured by wooden boat owners.
Purjevene AURA siirrettiin kesäkuun 2 päivänä hallista veteen. AURA on Jarl Lindblomin piirtämä ja veneen rakensi Ludwig Wilenius Porvossa 1963.
Sailyacht AURA was launched on 2nd June. AURA was designed by Jarl Lindblom and built in 1963 by Ludwig Wilenius
Kahdeksikko VÅGSPEL'in korjaus on valmis. Kylkiviiva saa vielä kultauksen - tekijöinä konservaattorit Kaisa Kannus ja Anna Lehikoinen (www.konservointikilta.fi).
Eight metre FIN-6 VÅGSPEL is ready to be launched. Gilding of the board line was done by professional restorers Kaisa Kannus and Anna Lehikoinen (see www.konservointikilta.fi)